Kranenburgh ontvangt een aantal keren per jaar bekende schrijvers en dichters die tijdelijk in het beroemde Adriaan Roland Holsthuis in Bergen verblijven. In het museum verzorgen zij op woensdagen een hoogstpersoonlijke rondleiding voor bezoekers, waarin ze reflecteren op de tentoonstellingen en vertellen over hun werk en bijzondere verblijf in Bergen. Onder meer Anton Dautzenberg, Peter Swanborn, Jacques Klöters en Désiree Schyns namen hun publiek al mee langs de kunst die tot hun verbeelding sprak.

Anne van Amstel

Anne van Amstel (1974) is dichter en gezondheidszorgpsycholoog. In 2015 ontving zij de Hollands Maandblad Schrijversbeurs in de categorie Poëzie. Eerder won ze de VU-podium poëzieprijs. Van Amstel debuteerde in november 2004 bij Uitgeverij Voetnoot met de bundel Het oog van de storm. Zij studeerde Engelse letterkunde en klinische psychologie, en werkt parttime als GZ-psycholoog in Amsterdam.

Bijzondere samenwerking

Kranenburgh organiseert deze bijzondere serie rondleidingen in samenwerking met het Bert Schierbeek Fonds en de Stichting A. Roland Holst Fonds.

Rondleiding | Schrijversloopje met Anne van Amstel | 16 oktober om 12.30 uur tot 13:00 uur | start: balie Kranenburgh | gratis (excl. museumentree).

Noteer alvast in de agenda de volgende loopjes:
- december: Florette Dijkstra