Aansluitend bij de tentoonstelling Onder Vrienden - De Bergense School in Kaart organiseert Museum Kranenburgh een speciale wandeltocht langs alle plekken in Bergen waar de kunstenaars van de Bergense School, de schrijvers en dichters woonden, werkten en leefden. De cafés waar zij elkaar troffen, de huizen waar ze woonden en de plekken waar de kunstenaars hun boslandschappen schilderden liggen allemaal op loopafstand van het museum. Loop in de voetsporen van de Bergense School en ontdek de rijke geschiedenis van Bergen. De wandeling start vanaf de entree van Museum Kranenburgh en duurt ongeveer anderhalf uur.

Onder Vrienden - De Bergense School in Kaart

De talloze vriendschappen, relaties en familiebanden die in kunstenaarsdorp Bergen werden aangegaan, vormen een boeiende geschiedenis die veel kunstwerken en hun makers onderling met elkaar verbindt. Dat geldt ook voor favoriete plekken in Bergen die ze graag bezochten en vereeuwigden. Dit boeiende netwerk van verbindingen, dwarsverbanden en gezamenlijkheden vormt de rode draad in de presentatie Onder Vrienden – De Bergense School in Kaart én tijdens de speciale wandeltocht.

Kosten en reserveren

Kosten per persoon €5. Reserveren verplicht, via rondleidingen@kranenburgh.nl.

Kunstwandeling | zondag 18 augustus 11.00 - 12.30 u | €5