Iris Kensmil - Blues Before Sunrise

Op 19 januari 2020 vindt een special event plaats rondom kunstenaar Iris Kensmil en de tentoonstelling Blues Before Sunrise.

Iris Kensmil, Study for Black Feminist #1, 2018
                                    (foto Gert Jan van Rooij)

Special Event

Op 19 januari 2020 om 15.00 uur vindt een feestelijk Special Event plaats rondom kunstenaar Iris Kensmil en haar tentoonstelling in Kranenburgh, Blues Before Sunrise. Blues Before Sunrise is de eerste solotentoonstelling van Iris Kensmil (Amsterdam, 1970) in Nederland na haar presentatie op de Biënnale van Venetië.

Programma

Op deze middag presenteren we de publicatie Iris Kensmil – Blues Before Sunrise, met essays van schrijver Astrid H. Roemer en onderzoeker Wayne Modest. Het eerste exemplaar zal worden aangeboden aan emiritus hoogleraar sociologie en columnist Abram de Swaan. Cultuurhistoricus en projectleider van Mapping Slavery NL, Nancy Jouwe gaat in gesprek met kunstenaar Iris Kensmil over haar werk en de tentoonstelling in Museum Kranenburgh. Spoken Word-artist en schrijver Babs Gons treedt op. Na afloop is er een borrel met muziek, hapjes en drankjes.

Voertaal

Erbij zijn?

Dat kan! Meld je aan via rsvp@kranenburgh.nl o.v.v. 'Event Iris Kensmil', naam en aantal personen.
Deelname aan deze middag is gratis exclusief museumentree